Dāmas Pie Stūres: Sieviešu Loma un Ietekme Motorsportā

Ievads: Pārrakstot Sacīkšu Vēsturi

Motorsportā, kas ilgu laiku tika uzskatīts par vīriešu dominētu jomu, sievietes ir sākušas pārrakstīt noteikumus un izlauzties cauri stereotipiem, lai pierādītu savu spēku un prasmes uz sacīkšu trasēm visā pasaulē. No pirmajām drosmīgajām pionierēm līdz mūsdienu čempionēm, sieviešu loma un ietekme motorsportā ir strauji augusi, radot jaunas iespējas un izaicinājumus nozares nākotnei.

Pionieres un Iedvesmas Avoti

Sākot ar pionierēm, kuras pirmās uzdrošinājās piedalīties sacīkstēs, līdz mūsdienu talantiem Formula 1, izturības sacīkstēs, rallijā un citās disciplīnās, sievietes ir parādījušas, ka viņu vieta ir arī pie stūres, nevis tikai skatītāju tribīnēs. Piemēram, Mišela Mutona un Danika Patrika ir kļuvušas par simboliem, kas iedvesmo jaunas paaudzes meiteņu un sieviešu sapņot un sasniegt mērķus motorsportā.

Izaicinājumi un Stereotipi

Lai gan progress ir acīmredzams, sievietes motorsportā joprojām saskaras ar ievērojamiem izaicinājumiem. Stereotipi un dzimumu līdztiesības trūkums dažkārt apgrūtina finansējuma un atbalsta saņemšanu, kā arī iespējas piedalīties augstākā līmeņa sacensībās. Tomēr šie izaicinājumi arī kalpo kā motivācija pierādīt, ka prasmes un talants sacīkšu sportā nav atkarīgi no dzimuma.

Uzvaras un Sasniegumi

Sieviešu panākumi motorsportā ir daudzveidīgi un ievērojami. Viņu uzvaras un rekordi ne tikai pierāda viņu individuālās prasmes, bet arī palīdz mainīt uzskatus par sieviešu lomu un potenciālu šajā sportā. Šīs uzvaras veicina dzimumu līdztiesību un atver durvis nākamajām paaudzēm, radot vairāk iespēju sievietēm visā pasaulē.

Nākotnes Perspektīvas

Nākotnē motorsports var sagaidīt vēl lielāku sieviešu iesaisti gan uz trasēm, gan organizatoriskajā līmenī. Iniciatīvas un programmas, kas veicina sieviešu dalību sacīkstēs, kā arī pieaugošā sabiedrības atbalsta un mediju uzmanība, norāda uz pozitīvām pārmaiņām. Līdz ar to, sieviešu ietekme motorsportā kļūst arvien redzamāka un ietekmīgāka, veidojot vienlīdzīgākas iespējas visiem sportistiem.

Nobeigums: Pārvarot Robežas

Sieviešu klātbūtne un panākumi motorsportā ir spēcīgs stāsts par robežu pārvarēšanu, izturību un neatlaidību. Dāmas pie stūres turpina iedvesmot, pārsteigt un pārvarēt šķēršļus, radot jaunu nākotnes ainu šajā aizraujošajā sporta veidā. Viņu ceļojums un sasniegumi ne tikai veicina dzimumu līdztiesību motorsportā, bet arī norāda uz bagātīgu potenciālu un neskaitāmām iespējām, kas vēl gaida savu izpēti un atklāšanu.

Elektrisko Transportlīdzekļu Ienākšana Sacīkšu Pasaulē: Nākotnes Tendences

Ievads: Elektriskās Revolūcijas Sākums

Elektrisko transportlīdzekļu (EV) popularitātes pieaugums pēdējā desmitgadē ir radikāli mainījis automobiļu industriju, un šī tendence ir strauji ienākusi arī sacīkšu pasaulē. No Formula E līdz jaunajām elektrisko rallija sērijām, EV ir kļuvuši par nākotnes sacīkšu sporta pionieriem, piedāvājot ne tikai jaunas tehnoloģijas, bet arī uzsvērtu ilgtspējas nozīmi šajā aizraujošajā sportā.

Tehnoloģiju Ietekme

Elektrisko transportlīdzekļu integrācija sacīkšu pasaulē ir veicinājusi tehnoloģiju attīstību, kas koncentrējas uz akumulatoru veiktspēju, enerģijas pārvaldību un elektrisko piedziņas sistēmu efektivitāti. Sacensības, piemēram, Formula E, ir kļuvušas par testa laukumu jaunām tehnoloģijām, kas vēlāk tiek adaptētas ikdienas elektroauto. Šī simbioze starp sacīkšu sportu un automobiļu ražošanu veicina inovācijas, kas palīdz sasniegt ilgāku braukšanas distanci un ātrāku uzlādi, padarot elektriskos auto pievilcīgākus plašākai auditorijai.

Ilgtspējas Uzsvērums

Viena no galvenajām elektrisko transportlīdzekļu ienākšanas sacīkšu pasaulē priekšrocībām ir ilgtspējas aspekta popularizēšana. Sacīkšu sērijas, kas izmanto elektriskos auto, demonstrē apņemšanos samazināt fosilā kurināmā izmantošanu un CO2 emisijas. Tas ne tikai veicina zaļāku sacīkšu sporta attīstību, bet arī palīdz mainīt sabiedrības attieksmi pret elektromobiļiem, veicinot to pieņemšanu ikdienas dzīvē.

Jaunu Skatītāju Piesaiste

Elektrisko sacīkšu popularitāte palīdz piesaistīt jaunu auditoriju, kuru interesē tehnoloģijas un ilgtspējība. Jaunās paaudzes skatītājiem, kuriem ir lielāka apziņa par vides jautājumiem, elektriskās sacīkstes ir kļuvušas par aizraujošu un svarīgu sporta veidu. Tas ne tikai veicina sacīkšu sporta nākotni, bet arī palīdz izglītot sabiedrību par elektromobiļu potenciālu un ieguldījumu vides aizsardzībā.

Nākotnes Perspektīvas

Nākotnē var sagaidīt, ka elektrisko transportlīdzekļu loma sacīkšu pasaulē turpinās pieaugt. Ar katru gadu tehnoloģijas kļūst arvien izsmalcinātākas, piedāvājot aizvien iespaidīgākus sasniegumus gan jaudā, gan efektivitātē. Tas varētu nākotnē radīt pat pilnīgi elektriskas sac

īkšu sērijas, kurās piedalās gan tradicionālie autoražotāji, gan jauni, inovatīvi uzņēmumi.

Nobeigums: Elektriskā Sacīkšu Nākotne

Elektrisko transportlīdzekļu ienākšana sacīkšu pasaulē ir ne tikai tehnoloģiju uzvara, bet arī solis uz ilgtspējīgāku un zaļāku nākotni. Tas ir aizraujošs laiks gan sacīkšu sporta fanu, gan elektromobiļu atbalstītāju vidū, piedzīvojot, kā šīs divas pasaules savijas kopā, lai veidotu jaunu sacīkšu sporta nodaļu. Elektriskie sacīkšu auto ir šeit, lai paliktu, un to ietekme uz sacīkšu pasauli tikai turpinās augt, veidojot aizraujošu nākotni gan sportistiem, gan skatītājiem visā pasaulē.

Leģendārās Sacīkšu Trases Baltijā: Kur Vēsture Satiek Adrenalīnu

Baltijas reģions ir bagāts ne tikai ar kultūras un vēsturiskām vērtībām, bet arī ar aizraujošām un leģendārām sacīkšu trasēm, kas katra savā veidā ir veicinājusi motoru sporta attīstību un popularitāti. Šajā rakstā apskatīsim dažas no šīm trasēm, kuras ir kļuvušas par meku sacīkšu entuziastiem un pilnībā atspoguļo Baltijas sacīkšu garu.

Bikernieki Kompleksā Sporta Bāze, Latvija

Viena no pazīstamākajām sacīkšu trasēm Baltijā ir Bikernieki trase Rīgā. Šī trase ir zināma ar savu tehnisko sarežģītību un ir mīļota gan skatītāju, gan braucēju vidū. Bikernieki trase regulāri uzņem dažādas nacionālas un starptautiskas sacīkstes, tostarp drifta, rallijkrosa un pat klasiķu automobiļu sacīkstes.

Auto24ring, Igaunija

Auto24ring Igaunijā, pazīstams arī kā Pärnu trase, ir viens no modernākajiem un tehnoloģiski attīstītākajiem sacīkšu kompleksiem Baltijā. Ar savu aizraujošo un izaicinošo trasi, tas ir kļuvis par populāru vietu gan vietējiem, gan starptautiskiem sacīkšu notikumiem. Šī trase ir ideāli piemērota gan auto, gan motociklu sacīkstēm.

Nemuno Žiedo Trase, Lietuva

Nemuno Žiedo trase Lietuvā ir vēl viena nozīmīga Baltijas sacīkšu aina. Ar savu vēsturisko nozīmi un izteiksmīgo trases konfigurāciju, šī trase ir kļuvusi par vienu no lielākajiem motorsporta notikumu centriem Lietuvā. Nemuno Žiedo regulāri rīko gan vietējās, gan starptautiskās sacīkstes, piedāvājot skatītājiem aizraujošus sacīkšu mirkļus.

Kārlis Dambergs un Ādazi – Vēsturiskās Sacīkšu Vieta

Nevar nerunāt par Baltijas sacīkšu vēsturi, neizceļot Kārli Dambergu un Ādazu trasi. Lai gan šobrīd tā vairs nav aktīvā

lietošanā, tās nozīme reģiona sacīkšu vēsturē ir neatsverama. 20. gadsimta sākumā šī trase bija vieta, kur notika pirmās organizētās automobiļu sacīkstes Baltijā. Kārlis Dambergs, būdams viens no pirmajiem autosportistiem reģionā, ir kļuvis par leģendu, un Ādazu trase ir vieta, kur sākās daudzu sacīkšu entuziastu aizraušanās ar šo sporta veidu.

Aizraujošā Nākotne

Šīs trases ne tikai ir liecinieki pagātnes notikumiem, bet arī turpina attīstīties un uzņemt jaunas sacīkšu sērijas, piedāvājot aizvien jaunus izaicinājumus braucējiem un aizraujošus skatus skatītājiem. No antīkajiem klasiskajiem līdz mūsdienu hiperautomobiļiem – Baltijas sacīkšu trasēs tiek demonstrēta gan tehnoloģiju attīstība, gan braucēju prasmes.

Secinājums

Baltijas sacīkšu trases ir vairāk nekā tikai asfalts un līkumi. Tās ir vietās, kur vēsture satiekas ar adrenalīnu, kur katrs līkums un katrs taisnes gabals stāsta savu stāstu. Šīs trases ir svarīga daļa no reģiona kultūras mantojuma, un tās turpina iedvesmot jaunas paaudzes sacīkšu entuziastu. Tās ir vietas, kur Baltijas ātruma garš ir dzimis un turpinās attīstīties.

‘Škoda’ gatavo budžeta sedanu ‘Slavia’

Čehijas autoražotājs “Škoda” publicējis fotogrāfiju ar vizuāli maskētu jaunu modeli – budžeta klases sedanu “Slavia”. Nosaukums dots par godu velosipēdiem, kurus 19. gadsimta beigās ražoja “Škoda” dibinātāji Vaclavs Laurins un Vaclavs Klements.

Četrdurvju automobiļa pamatā izmantota vienkāršota “Volkswagen” (VW) koncerna modulārā platforma “MQB-A0”. Ņemot vērā, ka automobilis paredzēts jaunattīstības valstu tirgiem, vēl līdz šī gada beigām “Škoda Slavia” debitēs Indijā.

“Škoda Slavia” būs pieejama ar 115 ZS jaudīgu viena litra benzīna dzinēju, kā arī 150 ZS jaudīgo 1,5 litru benzīna motoru. Bāzes dzinējam būs pieejama vai nu sešpakāpju manuālā vai automātiskā pārnesumkārba, bet jaudīgākajam – tikai septiņpakāpju automātiskā “DSG”.

Čehu mazcenas sedana kopgarums ir 4,5 metri – šajā parametrā tas ir salīdzināms ar “VW Virtus”, kas ir “Polo” sedana alternatīva jaunattīstības valstu tirgos.

Indijas tirgū “Slavia” aizstās novecojušo “Rapid” modeli, kas tur ir pieejams vēl no 2011. gada, bet par tā galvenajiem konkurentiem kļūs ne tika iepriekšminētais “VW Virtus”, bet arī “Honda City” un “Hyundai Verna”.

Andra Dambja radīto elektrisko mikroautobusu varēs apskatīt izstādē ‘Auto 2019’ Ķīpsalā

No 12. līdz 14. aprīlim izstādē “Auto 2019” e-mobilitātes ekspozīcijā interesenti varēs apskatīt Latvijā radītu elektrisko pilsētas mikroautobusu “OPP”, kura pārbūvi ir veikusi Andra Dambja inženieru komanda.

Abreviatūras OPP atšifrējums ir “opportunity” – iespēja. “eMobility” izgatavo 100% elektriskas piedziņas mikroautobusus, kam par pamatu jeb “donoru” izvēlēts “Mercedes-Benz Sprinter” mikroautobuss. “OPP” ir paredzēts 20 pasažieriem, un ar vienu uzlādi var nobraukt 100 km.

Izmantojot unikālos Japānā ražotos akumulatorus, mikroautobusu var uzlādēt ļoti īsā laikā – lai baterijas uzlādētu 20 km braucienam, ir nepieciešamas tikai piecas minūtes.

Mikroautobusu var uzlādēt ar pantogrāfu – ierīci, kas atrodas uz transportlīdzekļa jumta un ir paredzēta elektriskās enerģijas pievadei. Turklāt pantogrāfs dod iespēju uzlādi veikt ātri, vadītājam pat neizkāpjot no mikroautobusa. Uzlādēt to var arī ar vadu un kontaktdakšu.

Pārvietojoties ar e-mikroautobusu, sajūtas līdzinās braukšanai trolejbusā – minimāla skaņa, vienmērīgs uzrāviens un arī bremzēšana, jo šoferim nav jāpārslēdz ātrumi.

Mikroautobusa pārbūvi ir veikusi Andra Dambja inženieru komanda, kas ir radījusi “OSCar eO” automašīnu. Tā bija pirmā pašbūvētā elektriskā automašīna, kas 2012. gadā veiksmīgi startēja Dakaras rallijreidā. Savukārt 2015. gadā jaunzēlandiešu pilots Rīss Millens ar Dambja komandas konstruēto elektrisko sacīkšu auto “eO PP03” uzvarēja Paikspīkas absolūtajā vērtējumā.

Latvijā ražotais e-mikroautobuss OPP visas trīs izstādes dienas būs apskatāms e-mobilitātes ekspozīcijā, ko organizē “Bezizmešu mobilitātes atbalsta biedrība” (BIMAB).

Elektroauto izstādē varēs apskatīt ne tikai hallē “Jauni auto”, bet pirmo reizi arī “Auto Exotica”.

“Latvijas e-auto kluba” ekspozīcijā interesentiem būs iespēja aprunāties un konsultēties ar elektromobiļu īpašniekiem: kā izvēlēties jaunu vai lietotu e-auto, kādas ir e-auto priekšrocības un ierobežojumi un kāda ir e-auto lietošanas pieredze Latvijā.

Kā ziņots, no 12. līdz 14. aprīlim izstādē “Auto 2019” varēs iepazīties ar aktuālākajiem automodeļiem, komerctransportu, profesionālo tehniku un aprīkojumu, iespaidīgiem tūninga šedevriem, kā arī citiem jaunumiem autoindustrijā.

Izstādi “Auto” organizē Starptautisko izstāžu rīkotājsabiedrība “BT 1”.


Ērts krēsls viennozīmīgi ir neatņemama sastāvdaļa ofisā. Ja sēžot jāpavada vairākas stundas, pārliecinies, vai ofisa krēsls ir pietiekami ērts. Sekojot “Houzz” ieteikumiem, ofisa krēslam vajadzētu būt ar ritentiņiem, atzveltni, rokturiem un regulējamu augstumu.

Jau šonedēļ jaudīgi sacīkšu auto, tūnings un hotrodi – ‘Auto Exotica’ Ķīpsalā

Jau šajā nedēļas nogalē, no 12. līdz 14. aprīlim, izstādē “Auto 2019” notiks lielākais autotūninga šovs Austrumeiropā – “Auto Exotica”, kas apmeklētājus priecēs ar krāšņākajiem tūninga un sacīkšu auto no Eiropas un Skandināvijas, kā arī vietējo autoklubu vasaras sezonai sagatavotiem spēkratiem. “Auto Exotica” šogad svin 20 gadu jubileju.

No Somijas uz “Auto Exotica” Ķīpsalā būs ieradušies vieni no pasaulē labākajiem hotrodu būvētājiem “Heath Garage Hot Rod Circus”. Šis somu uzņēmums ir guvis plašu atzinību pasaules mērogā, piemēram, 2016. gadā viens no viņu hotrodiem izsolē Teksasā tika pārdots par 140 tūkstošiem ASV dolāru. Šobrīd šī ģimenes uzņēmuma pazīstamākais projekts ir spilgti zaļas krāsas hotrods uz 1930. gada “Ford Model A” bāzes. Tvaikpanks (Steam Punk) stila hotrods ir aprīkots ar V8 motoru un sešiem karburatoriem.

Louraideri izstādē būs ieradušies no Zviedrijas. Ņemot vērā, ka “Volvo” ir pašmāju marka, zviedri būs sarūpējuši divus unikālus louraiderus uz klasiskā 200. sērijas modeļa bāzes: viens būs divu durvju sedans, bet otrs – viscaur oranžs kabriolets. Savukārt no zviedru tūninga projektiem uz amerikāņu klasisko auto bāzes būs 1957. gada divdurvju “Chevrolet Bel Air”, kā arī 70. gadu divdurvju “Lincoln Continental” ar iebūvētu mobilo bāru tajā.

Plaši pārstāvēts “Auto Exotica” būs Lietuvas V8 automobiļu klubs, kur starp dažādiem “Chevrolet”, “Cadillac” un citiem amerikāņu klasiskajiem spēkratiem būs arī hotrodi kā uz vieglo, tā arī kravas automobiļu bāzes.

Kā vienmēr ar īpašiem spēkratiem izstādes apmeklētājus priecēs ekskluzīvo automobiļu tirdzniecības, restaurācijas un pārbūves uzņēmums “Lucky Thirteen”, kurš šogad eksponēs tikko tirdzniecībā nonākušo BMW luksusa kupeju – jaunās 8. sērijas modeli, kam blakus dizaina un tehnoloģiju attīstības salīdzinājumam būs novietots pirmās paaudzes 8. sērijas spēkrats, ko ražoja 90. gados. Savukārt no jaunākajiem “Lucky Thirteen” pārbūves projektiem apmeklētājiem tiks atrādīts “VW Transporter” mikroautobuss, kura interjers pārveidots grezna limuzīna stilā.

No sacīkšu automobiļiem ievērojamākais būs “Lamborghini Huracán Super Trofeo”, ar kuru latviešu autošosejas komanda “Flash Racing” piedalīsies Ziemeļeiropas sešu stundu izturības čempionātā. Šāds sacīkšu superauto ir aprīkots ar 620 zirgspēku jaudīgu V10 motoru, kas šim 1270 kilogramu spēkratam nodrošina svara un jaudas attiecību kā motociklam – divi kilogrami uz zirgspēku.

“Auto Exotica” pirmizrādi piedzīvos Baltijas drifta čempiona Ērika Ulasa šī gada drifta sezonai sagatavotais vairāk nekā 900 zirgspēku jaudīgais sacīkšu automobilis uz BMW 3. sērijas (E46) bāzes. Ērika automašīna šoziem ir piedzīvojusi vairākus uzlabojumus – tehnoloģiskus jauninājumus un jaunu automašīnas aizmuguri no kompozītmateriāla.

Tie apmeklētāji, kuri vēlēsies paši iejusties pie jaudīga auto stūres, varēs izmēģināt savus spēkus “RA Events” sarūpētajā sacīkšu simulatorā, ar kuru notiks braukšana “Dirt Rally 2.0” datorspēlē. Šogad pirmo reizi Latvijā norisināsies e-autosporta čempionāts (EGP), kura uzvarētājam būs iespēja izbraukt ar īstu sacīkšu automašīnu.

Arī šogad autotūninga šovam “Auto Exotica” Ķīpsalā tiek būvēta atsevišķa, trešā halle. Tikmēr “Auto 2019” izstādes hallē “Jauni auto” varēs apskatīt jaunākos auto modeļus un komerctransportu, bet hallē “Auto mehānika” varēs iepazīties ar aktuālāko nozares piedāvājumu, sākot no rezerves daļām un beidzot ar industriālo tehniku.

Nitišs par sezonas sākumu: karsti būs gan trasē, gan mašīnā

FIA pasaules rallijkrosa čempionāta 2019. gada sezona sāksies 5. un 6. aprīlī ar pirmajām sacīkstēm jaunuzbūvētajā Abū Dabī rallijkrosa trasē, kas nu veido daļa no “Yas Marina Formula 1” kompleksa. Jēkabpilietis Reinis Nitišs, kurš pirmajās sacensībās startēs ar GRX komandas sagatavotu “Hyundai i20 Supercar”, prognozē, ka “karsti” būs ne tikai trasē, bet arī vārda vistiešākajā nozīmē mašīnā.

“Ir patiess prieks atgriezties “Wolrd RX” apritē. Šobrīd grūti iedomāties par Abū Dabī vēl iespaidīgāku vietu, kur sarīkot čempionāta pirmo posmu. Sezona iesāksies ļoti karsti – gan tiešā, gan pārnestā nozīmē. Lai gan sacensības norisināsies vēlā pēcpusdienā, svelme tik un tā būs liels izaicinājums – paredzams, ka gaisa temperatūra pēc Celsija skalas pārsniegs 30 grādu atzīmi, bet mašīnā tā varētu būt jau ap 50-60 grādiem. Katrs brauciens paņems ļoti daudz enerģijas,” prognozē Reinis Nitišs, kurš nesen piedalījās arī Abū Dabī trases atklāšanas ceremonijā.

“Es paredzu arī nokaitētus notikumus trasē, jo visiem pilotiem šie ir jauni apstākļi un katrs mēģinās iesākt sezonu ar labu rezultātu. Komandā esam trīs braucēji un mums tas palīdzēs pēc iespējas ātrāk adaptēties trasei un pielāgot auto regulējumus,” bilst Nitišs.

“Šie ir bijuši gari ziemas mēneši, kuru laikā komanda ir strādājusi bez atpūtas, lai uzlabotu mašīnu sniegumu. Esam apmierināti ar sasniegto, taču patieso bildi redzēsim tikai pēc pirmajām Abū Dabī kvalifikācijas kārtām. Visi trīs komandas braucēji ir ļoti motivēti un gatavi spraigām cīņām trasē,” norāda GRX komandas vadītājs Markuss Gronholms.

Vjetnamā sākusies F-1 trases būvniecība

Vjetnamas galvaspilsētā Hanojā trešdien oficiāli sākusies Pirmās formulas (F-1) trases celtniecība.

Trases inaugurācijā trešdien piedalījās arī Starptautiskās Automobiļu federācijas (FIA) prezidents Žans Tods, kurš turklāt paudis pārsteigumu, ka Vjetnama vēlas uzņemt F-1 sacensības, jo šajā valstī pārāk bieži nenotiek starptautiskas autosacīkstes.

“Tomēr es ticu, ka Vjetnamā tiks aizvadītas veiksmīgas F-1 sacīkstes,” cerību pauda Tods.

Plānots, ka F-1 sacensības Vjetnamā debitēs nākamā gada aprīlī, bet trases garums būs nedaudz vairāk par 5,5 kilometriem, tai vijoties pa Hanojas pilsētas ielām, tomēr atsevišķas apļa daļas vēl ir jāizbūvē.

Trasi izstrādājuši pazīstamā vācieša Hermaņa Tilkes pārstāvji. Viņš izveidojis vairākas F-1 trases.

Čempionāta rīkotāji vēlmi organizēt sacensības Vjetnamā pamato ar ideju iekarot šī reģiona tirgu un paplašināt savu fanu bāzi. Vienošanās par F-1 sacensību norisi šajā valstī esot panākta uz desmit gadiem.

Baltijas drifta sezonas atklāšanā uz starta arī dāmas, turklāt katrā klasē

Dalībnieku sastāvi Baltijas drifta sezonas atklāšanai, kura norisināsies 27.aprīlī, kļūst aizraujošāki, un jaunas reģistrācijas tiek saņemtas katru dienu. Šobrīd lielajai Baltijas sezonas atklāšanai jau pieteikušies 95 sportisti no četrām valstīm. Latviešiem pievienosies arī ārvalstu sportisti, jo sacensību ietvaros notiks arī Lietuvas un Igaunijas čempionāta posmi.

Pirmo reizi Latvijas driftā dalību startam katrā no klasēm ir pieteikušas sieviešu kārtas drifta braucējas. 27.aprīlī uz starta redzēsim sieviešu kārtas pārstāvi gan Street, gan Proam, gan PRO klasē.

PRO drifta pilote no Somijas, Krise Ālto, Biķerniekos brauks pirmo reizi. Viņa ir apmeklējusi sacensības, braucot līdzi savam komandas biedram Juham Poitalakso, kurš ir viens no Drift Masters Eiropas drifta čempionāta braucējiem. Jau kopš bērnības Krises ikdiena pagāja saskarē ar dažādiem sporta veidiem, pati nodarbojās ar jāšanas sportu, sākumā hobijs bija arī moto braukšana, tomēr drifts pārņēma Krises sirdi. Vairākus gadus sekojot līdzi driftam, komandas biedra gaitām un draugu drifta gaitām, Krise sāka sapņot par savu drifta automašīnu. Diemžēl 2011. gadā viņa smagi savainojās jāšanas treniņā, un bija nepieciešama ļoti ilga un smaga rehabilitācija, bet tas bija sava veida grūdiens beidzot sākt piepildīt savus sapņus. Pēc atlabšanas Krise nolēma pārdot savu zirgu un iegādāties drifta automašīnu – Toyota Soarer, un 2012. gadā viņa bija pirmā drifta braucēja-sieviete Somijā. Kopš 2012. gada Krise aktīvi, finanšu robežās, piedalījās dažāda veida sacensībās, 2012. gadā tika iegūta 2.vieta FDP Prostreet sērijā Somijā un 1.vieta FDO Street sērijā Somijā. 2013. gadā Krise turpināja startēt klasē Prostreet (jeb PROAM klase Latvijā), kur arī izcīnīja 2.vietu. 2014.gadā Krise izcīnīja 1.vietu “NEZ ladies drift league” sacensībās, kuras norisinājās Igaunijā. 2016. gadā Igaunijas sezonas superfinālā viņa ieņēma 4. vietu. 2017. un 2018. gadu Krise aizvadīja vairāk aktīvi trenējoties, nevis braucot sacensībās, trenējoties gan ziemā, gan vasarā, apmeklējot starptautiskas sacensības kopā ar savu komandu Power2Drift Team Finland un meklējot sponsorus startam PRO klases sacensībās. Organizatoriem ir liels prieks, ka tieši Biķerniekos Krise atklās savu 2019.gada sezonu driftā, stājoties pretī Baltijas Pro drifta braucējiem. Braucēja Biķerniekos startēs ar savu Toyota Soarer 2JZ GE. Kā viņa gatavojas sezonas atklāšanai, var sekot līdzi sportistes Facebook vietnē Finnish driftgirl.

Proam klasē uz starta izies lietuviešu braucēja Deimante Radzevičute. Deimante 2018.gada sezonā brauca Latvijas drifta kausa proam klases pilno sezonu, izrādot pietiekoši spēcīgu konkurenci Latvijas proam sportistiem. Deimante ir ļoti stabila drifta braucēja, un viņas lielākais mērķis ir šīs sezonas beigās ir pāriet uz Pro klasi.

Arī Street klasē ir saņemts pieteikums no lietuviešu braucējas, kurai šī būs pirmā sezona, un savu sezonu vēlas sākt tieši Biķerniekos, “Baltijas drifta sezonas atklāšanā”, kur Street klases braucēji sacensības aizvadīs Spīdveja stadionā.

Jau pēc nepilnām trim nedēļām Biķernieku trasē uz starta stāsies tūkstošiem zirgspēku, jo 27. aprīlī tieši Rīgā norisināsies vērienīgā Baltijas drifta sezonas atklāšana. Bez jaunā, apvienotā Latvijas-Igaunijas PRO drifta čempionāta sezonu ieskandinās arī Baltijas PRO ieskaite un Latvijas, Igaunijas un Lietuvas drifta kausa Street un ProAm klases. Sacensības paralēli notiks Biķernieku galvenajā drifta trasē, konfigurācijā #rigababy un Spīdveja stadionā. Vairāk informācijas www.driftlatvia.com

Baumanis ‘World RX’ sezonas ievadā haotiskā finālā izcīna piekto vietu

Latvijas rallijkrosa pilots Jānis Baumanis no “STARD” komandas sestdien pasaules rallijkrosa čempionāta (“World RX”) sezonas pirmajā posmā Abū Dabī iekļuva finālā, kurā haotiskā cīņā ierindojās piektajā vietā. Savukārt Nitišs pusfinālā piedzīvoja avāriju un sacensības noslēdza 12. pozīcijā.

Svētdien vispirms risinājās noslēdzošie kvalifikācijas braucieni. Trešajā kvalifikācijā Baumanim izdevās starts, un viņš pēc starta ierindojās otrajā vietā aiz Kevina Hansena, bet sīkas kļūdas braucienā viņam šo vietu neļāva nosargāt, un Kristians Žābo latvieti apsteidza. Savukārt Nitišs trešajā kvalifikācijā piedzīvoja sadursmi ar Antonu Marklundu, līdz ar to viņš finišu sasniedza ievērojami lēnāk.

Trešās kvalifikācijas kopvērtējumā Baumanis, tāpat kā savā braucienā, bija trešajā vietā, bet Nitišs ieņēma tikai 15. vietu. Trešajā kvalifikācijā iespaidīgu sadursmi piedzīvoja Timmijs Hansens un Andreass Bakerūds, kuri pēc šīs avārijas nevarēja turpināt sacensības pusfinālā. Hansena auto bija nopietni drošības karkasa bojājumi, bet Bakerūdu tiesneši nepielaida pusfinālam.

Ceturtajā kvalifikācijā Baumanis atkal veiksmīgi startēja, atkal brauca aiz Kevina Hansena, taču šoreiz viņš spēja nosargāt otro pozīciju. Savukārt Nitišs savā braucienā nefinišēja, jo viņam bija problēmas auto elektroniku.

Ceturtās kvalifikācijas kopvērtējumā Baumanis bija ceturtajā vietā, bet Nitišs palika bez rezultāta un bija 15. pozīcijā.

Pēc četrām kārtām kvalifikācijā līderis bija Kevins Hansens, kurš iekrāja 183 punktus. Otrais ar 157 punktiem bija Nitiša komandas biedrs soms Niklass Gronholms, kam sekoja vācietis Timo Šeiders un Baumanis, kuri iekrāja attiecīgi 156 un 154 punktus. Baumanim šī bija viena no veiksmīgākajām kvalifikācijām viņa karjerā. Nitišs ar 127 punktiem sākotnēji bija 14. vietā, bet viņš pusfinālā iekļuva pēc Hansena un Bakerūda nestartēšanas.

Nitišs startēja pirmajā pusfinālā, kur sacentās ar Kevinu Hansenu, Timo Šeideru, Antonu Marklundu, Timuru Timerzjanovu un Laiemu Doranu. Nitišs no pēdējās starta pozīcijas braucienu uzsāka veiksmīgi un iesaistījās cīņā par vietu labāko trijniekā. Otrajā pagriezienā latvieti Marklunds iestūma trases līkuma augtajā apmalē, un viņš uzlidoja augstu gaisā, uzkrita virsū konkurenta mašīnai, un guva mašīnas balstiekārtas bojājumus. Līdz ar to Nitišs sacensības noslēdza 12. pozīcijā.

Baumanis savā pusfinālā startēja no pirmās rindas, un blakus viņam bija Gronholms. Latvietis startēja veiksmīgi un brauciena sākumā ierindojās pirmajā pozīcijā. Baumanis pēdējā aplī iebrauka džokera aplī, zaudēja savu līderpozīciju Gronholmam un finišu sasniedza otrajā vietā. Trešo vietu šajā braucienā ieguva Žābo.

Līdz ar to finālā Baumanis startēja no otrās rindas aiz Kevina Hansena un Gronholma, bet blakus bija Šeiders. No trešās rindas braucienu sāka Žābo un Dorans. Baumanim starts neizdevās, un viņš pirmajā līkumā iebrauca tikai sestajā vietā. Haotiskā braucienā Baumanis spēja divas pozīcijas atgūt, finišējot ceturtajā vietā. Pēc sacensībām tiesneši Baumani sodīja par Žābo apdzīšanu ārpus trases un nobīdīja viņu uz piekto vietu.

Savukārt Gronholms ar diezgan “netīru” manevru apdzina Hansenu un sākotnēji finišēja pirmajā vietā, bet Hansens palika otrais. Arī šo epizodi tiesneši izskatīja, un piesprieda Gronholmam trīs sekunžu sodu par sadursmi, kā rezultātā viņš tika atbīdīts uz otro vietu, bet Hansens kļuva par uzvarētāju. Savukārt trešais bija Dorans.

Pasaules čempionāta kopvērtējumā pēc pirmā posma līderis ar 30 punktiem ir Kevins Hansens, 26 punktus ieguva Gronholms, bet Baumanis šajā posmā izcīnīja 20 punktus, kas dod trešo vietu.